tisdag 4 december 2012

Vattensprutan!

Sov riktigt tungt inatt, sådär tungt så man känner sig rätt off en större delen av dagen. Tog till och med en behövlig tupplur efter en sen frukost. Men trots det har jag ändå fått en hel del gjort idag! Julgardinerna i köket är uppsatta. Och jag fick därför leka inte nudda golv, där ett tag medan jag balanserade på köksstolarna. Visst hade jag kunnat be om hjälp med det, då både pappa och mamma kommer imorgon. Men vad fasiken, ibland vill man ju kunna klara något själv också! =P

Det är gråbeigea hissgardiner i linne med en ren på och med texten Marry Christmas i rött, som jag satt upp. Jag köpte dem förra året på Birsta gardincenter för halva priset efter jul. Jag hade då spant på dem länge, och blev såklart superglad när de fanns kvar! Hihi, så jag har ju nästan väntat ett helt år på att få sätta upp dem! ;)

När jag tog upp dem ur förpackningen var de såklart skrynkliga och hade massor av brytveck. Hade inte räknat med något annat heller. Jag äger faktiskt inte något strykjärn, så att själv stryka dem släta går inte. Men genom att fukta gardinerna med hjälp av en vattenspruta, dra lite lätt i dem, och sen låta dem torka upphängda funkade också bra! Hihi, var duktig jag har varit idag! ;) Ja, ett litet tips där!

Har valt ut en duk till köksbordet också. Ja, helt plötsligt hade jag fyra olika dukar som jag valde mellan. Men de mer juliga dukarna sparar jag nog till närmare jul. Körde med samma metod på duken! Vattensprutan! ;)

Har också försökt ladda upp kort som jag ska framkalla. Och det tar sin lilla tid så det fortfarande inte riktigt funkar som det ska. Av typ fyra kort jag laddar upp blir ett bra! =/

------------------------------
Imorgon är det i.a.f. prover på sjukhuset som står på schemat. Det är därför som pappa och mamma kommer. Efter prover bär det av till Birsta och IKEA, där vi ska äta julbord! =P

Och en sak som jag inte får glömma att köpa är ett sopskaft på 140cm. Hihi, nu kanske ni undrar varför jag ska ha ett sopskaft när jag bor i lägenhet. Men jag ska nämligen testa att trä in det i hissgardinen så det blir lite styrsel när jag rullar upp den! ;)

Ha en fortsatt fin kväll alla ni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar