torsdag 8 november 2012

Promenad med invigning! & Twilight-vecka!

Mitt städskåp höll på att svämma över av bl.a. pappers- och plastförpackningar, så det var bara att knata iväg till sopstationen idag! Jag passade då också på att ta en promenad i det fina, men något kylslagiga vädret! Jag invigde då en underställs-byxa med märket Swix, som jag köpte på februari-rean på Intersport för ett galet lågt pris! Tror jag bara gav 40 kr för dem, ord. pris 400kr. Materialet ska andas, samtidigt som det värmer och håller huden torr. Hihi, och jag är inget annat en helt nöjd så här länge! ;)

Något trist är det ju att mörkret ska göra sig påmind allt tidigare för varje dag som går nu. Så en promenad kan man inte skjuta på alltför länge, om man ska få möta solen och ljuset. Jag hoppas verkligen att halkan och snön kan dröja på sig ett bra tag till. För vinter hinner vi nog med ändå! =P

-----------------------------
Kanal 5, har visst twilight vecka nu. Och igår var det andra filmen New moon som jag såg! Tänkte att det kunde vara en idé att se dem igen för att uppdatera sig inför den femte och sista twilight-filmen, eller fortsättningen på den fjärde braking down kanske är mer rätt. Den 14nov är det alltså premiär! =P
Ikväll visat den tredje filmen twilight eclipse! 


Jag är väl inte ett twilight-fan direkt så, men det är rätt roligt att fortsätta följa historien till "slutet" när man väl börjat se den och "lärt känna" karaktärerna. Och twilight är ju dessutom så populära världen över. Fantasy har väl dock aldrig varit min grej (får inte bli för mycket av det onaturliga). Så jag är mycket positivt överraskad över hur bra, "mänskliga" och välgjorda filmerna är! Men jag kan väl också erkänna att jag inte hade några direkta förväntningar på twilight innan. Men den blandning av fantasy, romantik, drama som twilight ger, faller mig visst i smaken! ;)  

Ha en fotsatt fin torsdag alla ni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar