onsdag 7 november 2012

Ingefära för hela slanten, eller?!


Storm med klass 1 varning, sa de på radion i morse! Och visst har vi fått känna på stormen idag! För oj vad det har tagit i och blåst/stormat. Kändes nästan som man skulle blåsa bort där ett tag!


Jag handlade mat tillsammans med Emelie och hennes farmor på Willys idag. Bland annat köpte jag en liten färsk bit ingefära. Ingefäran kostade 32,90 kr kg och min lilla bit skulle endast gå på 73 öre (1 kr)! Men i kassan fick min ingefära en helt annan vikt, nämligen 4,612 kg. Vilket resulterade i att jag fick betala 151,73 kr för den. Alltså 151 kr över priset! =/

Det där med att kontrollera kvitton när man har handlat, kan man kanske ta för "pensionärsvarning", men det bryr jag mig inte alls om. För rätt som det är så blir det ju fel. Så vilken tur att man har sinnesnärvaro (ibland), och reagerar när man tycker något känns helt tokigt! "Sveriges billigaste matkasse" kändes ju något dyr idag, så därför slängde jag ett extra öga på kvittot. Och de 151 kr som jag sen fick tillbaka, tackar jag för! =P

Ingefära för hela slanten, eller?!

Det blev sen Dollarstore! Där köpte jag påsar och "lukta-gott saker" till badrummet!
Mycket trevligt att vi kunde passa på att träffas så här! Vi behövde ju båda handla mat, hihi så varför inte passa på att träffas och göra det tillsammans?! Blir ju mycket roligare så också! ;)

Tack Emelie och farmor för en trevlig och effektiv dag ! =)

----------------------------------

När jag kom  kom hem åt jag lunch och bytte om till träningskläder! Jag passade sen på att lifta med pappa till stan (han skulle byta batteri till sin klocka)! På gymmet körde jag 1h crosstraining, sen styrka 1h och 20min. Det spelades högre musik idag, och det gjorde att motivationen riktigt kändes på topp!

Pappa kom sen och hämtade mig och han bjöd på middag på MAX! =P

Stort GRATTIS storebror på födelsedagen ! =)

Ha nu en fortsatt fin kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar