tisdag 6 november 2012

Ett krig där ordets makt värderas i guld!

I stort sätt tycker jag att hela dagen igår gick åt till att gå igenom massa papper, sitta i telefonen, bli kopplad hit, hänvisad dit och presentera mig och mitt ärende för en mängd olika människor! Det är ett krig där ordets makt värderas i guld! Men bara för att jag slog minst 10 olika telefonnummer sa landade jag inte rätt. Och när klockan hunnit bli över fyra på eftermiddagen, var jag helt enkelt tvungen att ge upp och fortsätta idag.

Idag blev det "bara" två olika människor som jag behövde pratat med. Och för tillfället kan jag inte göra något mer nu, än att vänta på snigelpost! Men inget ont som inte har något gott med sig.  Man lär sig en hel del på på att ringa till främmande personer och tvingas presentera sig med korrekt och tydlig fakta! Dessutom är det en fördel om man någotsånär insatt i beslut, bestämmelser mm (bakgrundsfakta) angående det man ringer, annars blir man lätt överkörd. Lite kött på benen med andra ord, är att föredra!
Efter sista telefonsamtalet tittade jag på mitt saldo 1,17kr kvar, oj det var verkligen på håret! =P  

Solen har skinit idag och egentligen hade det suttit mycket fint med en promenad. Men här i förmiddags blev jag låst till hemmet, då jag ville ha alla dessa papper framför mig när de skulle ringa upp! Ja, mitt sista telefonsamtal idag fick jag som svar att de skulle ringa tillbaka till mig, vilket de gjorde sen! Nu däremot, vet jag inte om jag känner för att ta en promenad, känner mig ganska trött efter typ 1,5 arbetsdag! Men, men jag får hoppas på fler sådana här fina dagar då solen skiner från en blå himmel! =)

----------------------------------------
Träningen sen i söndags känner jag av i axlar och bröst. Känns bra! Imorgon blir det blir gymmet igen! Och jag hoppas inte det blir några flera sånna här krångliga telefonsamtal på ett bra tag framöver nu. 
(Den här telefonen hittade jag på: http://www.sverigeskonsumenter.se/LAGAR/Nyheter-lagar/Omodern-losning-for-konsumenterna/)

Ikväll ska jag se Twilight som jag såg går nu på 5:an kl: 21:00. Om bara om en vecka sådär, är det ju också premiär för den sista Twilight-filmen på bio. Och planen är att se den! Alltid mysigt med en film! Och visst är det kul att det ibland kan visa en film på tv:en, såhär en vardagskväll också?! =)

Ha nu en fortsatt fin tisdag alla ni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar