måndag 19 november 2012

När inte sömnen infinner sig! & En bok att längta till!

Kunde inte somna alls i går kväll. Så var det varit flera nätter nu. Ligger och vrider och vänder mig, och känner mig inte det minsta trött. Och när man legat så i typ 2 timmar börjar man fundera på att göra något annat än att sova. Det som ligger närmast då är att ta upp en bok och börja läsa, vilket jag har gjort. Efter det har man väl i.a.f. fått några timmars sömn sådär på morgontimmarna!

Och jag har nu nästintill läst ut boken Natacha Kampusch 3096 dagar, bara epilogen kvar. Och den boken kan jag rekommendera! Här beskrivs känslor och detaljer mycket nära, vilket gör att boken blir både närvarande och personlig. En ovanlig historia som man blir starkt berörd av, en bok man kan sträckläsa i timmar! =P


För en tid sen beställde jag också boken: från Loppis till salong av mitt syskonbarn Ebba som säljer jultidningar! Bokens titel säger ju en hel del om vad den handlar om. Massor av förvandlingstips och inspiration lovas. Jag längtar så mycket nu tills den ska komma! =P


Planeringen inför nästa helgs tjejkväll är också i full gång! Middag ute och sen bio blir det den här gången! Så kul att dra ihop några ur gänget och hitta på något trevligt. Och visst behöver vi det extra nu, när det är den  mörkaste månaden på hela året?! ;)

Har suttit och kikat på olika sidor för att få inspiration till de sista julklapparna som jag ska köpa. Och jag tror faktiskt att jag dök på några bra saker som jag ska fundera vidare på! ;) Och visst är det smidigt att kunna göra så ibland, i.st. för att "springa runt" i alla affärer och leta?!

---------------------------
Ikväll är det bl.a. Sommarpratarna kl: 20:00 som jag ska se på 1:an! Tycker alltid att det programmet ger en många bra och tänkvärda ord! =)


Ha nu en fortsatt fin måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar