söndag 4 november 2012

Julklappar! & Persimon!

Nu har jag börjat med att slå in julklappar. Det känns annars som att de ligger huller om buller i alla skåp och skrymslen. Så det blir lättare att förvara dem nu! För jag tycker att det inte gör alltför mycket att ha inslagna paket framme. Och om en månad sådär kanske jag förhoppningsvis har en gran att lägga dem under! Men tills dess ska jag leta fram på en stor påse som jag kan lägga paketen i .

------------------------------------
Var drygt två veckor sedan som jag tränade på gymmet. Det har varit en del annat som kommit i vägen så därför mitt långa uppehåll. Nu däremot väntar jag på en rejäl träningsvärk! Och det gillas! Roligt också att det börjar bli en hel del "gamla" bekanta som dyker upp på ego nu! Träffade t.ex. på två gamla gymnasiekompisar idag! =)



När mamma var här i fredags hade hon med sig Persimon (er) till mig! Jag tycker jättemycket om denna frukt, haha så jag blev glad! Men när jag för första gången (kanske för 15 år sedan)  fick prova att äta persimon, tyckte jag inte alls om den. Jag tror snarare att jag blev förvånad över dess söta smak och geléartade och nästan flytande konsistens. Låter kanske inte som det godaste men jag gillar den skarpt nu!


 Ikväll är det Solsidan och Hellenius hörna som står på programmet!

Ha en fortsatt bra kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar