torsdag 22 november 2012

En krok på botoxnålen!

Idag var det då dags för botoxinjektionerna igen. Över fyra månader sen sist, vilket är en månad för länge. Injektioner var tredje månad är planen! Men bara för att planen är det, så är det inte säkert att det finns tid för det.

Så jag tror att min läkare Magdalena, liksom jag blev förvånad att smidigheten och spänsten i mina ben satt kvar och var riktigt bra, fast att det gått så lång tid sedan sist. Botoxen ska nämligen inte finnas kvar i kroppen vid det här laget! Den positiva effekten från de förra injektionerna har säkert gjort att jag kommit åt flera musklar i benen när jag tränar, vilket i sin tur gjort att jag kunnat träna bättre och fått "flera" muskler. Regelbunden fysisk träning minskar nervernas retning. Ungefär så förklarade Magdalena!

Men om man ska jämföra så är det höger ben som har lite svårare att "hänga med", och där märktes det lite mer i. .a.f. att "effekten" av botoxen hade avtaget! Höger ben behöver alltså fortfarande mer botox än det vänstra. Insidan låren och vader fick nu en ny omgång botox. 


OBS! Inget för de spruträdda!

Sjuksköterskan som också var med och assisterade Magdalen, sa att de hade haft en patient som "lyckats" böja sprutnålen alldeles krokig. Det händer inte så ofta, men en sån kraft kan det bli från musklerna när de sticker in den långa nålen, fick jag veta. Och de måste ha vetat att jag inte är spruträdd  eller så, för vem annars skulle vilja ha den informationen precis innan man ska göra denna behandling, som faktiskt gör ganska ont emellanåt?!

-Haha, får väl försöka slappna av då, svarade jag på det. -Ska nog inte vara någon fara, fick jag som svar. Men sista botoxsprutan som hon tog hände precis det, jag lyckades göra en riktigt böj på nålen! =P

Men nog om dagen, nu ska jag dricka en kopp te med mamma! =)

     Hihi, och hoppas ni haft en roligare dag än mig?!

Ha nu en fortsatt bra kväll! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar