fredag 16 november 2012

Bara typ 18 år försent!

Blir lika förvånad varje gång någon hör av sig. Och jag har ju sagt det förut, att det  här året verkligen har varit en tidsresa för mig! Idag fick jag nämligen åter igen slängas tillbaks, och den här gången hela 18 år i tiden, ja till den dagen då jag som 7-åring i första klass, frågade chans på en en kille i 2:an! =P Jag var väl då sådär riktigt kär som bara en 7-åring kan vara!

Jag hade förberett det noga med att klippa ut små papperslappar som jag på bägge sidorna ritat rosa  hjärtan på. Jag ville att han skulle känna sig utvald och speciell, hihi vilket kanske inte var den bästa metoden då, när tjejbaciller härjade som mest!

När killarna som bäst höll på att spela innebandy i lekrummet på fritids tog jag i.a.f. mod till mig och gick fram till honom och slängde alla dessa hjärtlappar över honom och frågade chans. Hihi, men trots (enligt mig) min fina prestation så fick jag inget ja?! Så gick det till på den tiden! Ibland önskar man faktiskt att det kunde vara lite som då, så enkelt, självklart och okomplicerat! =P

Ja, nu är det 18 år senare, siffran 7 har bytts ut till 25 och hjärtlapparna har aldrig använts mer! =P Då får jag plötsligt mejl från denna kille. Bland det första han säger då är att han kommer ihåg att jag frågade chans på honom! =P Hihi, och nu är han plötsligt intresserad att lära känna mig!

Men sorry, det är typ 18 år försent! =P

-----------------------------------
Annars händer det inte så mycket idag. Men jag ska i.a.f. fortsätta med mina julklapps- och presentinslagningar. Har också hittat en så passande vit papperspåse som jag nu kan fylla med paket! ;) Faktiskt så har jag också kommit på en till sak som jag önskar mig i julklapp! En postlåda skulle ju vara hur praktiskt som helst för mig att ha! ;) I den skulle jag samla alla brev som ska postas, alla kallelser, räkningar mm. 

Den här lilla postlådan från Bruka design, ca pris 175kr, skulle vara jättefin i hallen! =)

Och är det någon av er som vet om en affär i Sundsvall som säljer Bruka designs mini postlåda? 
Jag vet ju att jag har sett den, men kan inte minnas vart nu. Så jag skulle därför bli väldigt glad om jag fick veta det! =) 

----------------------- 
Jag kan också meddela att knät är nästintill bra nu, så skönt! 
Ikväll blir det i vanlig ordning (när inget annat händer på en fredagskväll), en kopp te framför Skavlan. Men först ska jag väl försöka få till en middag här! =P

Ha nu en fortsatt fin fredag alla ni! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar