tisdag 30 oktober 2012

Kanske tio års väntan är förbi?!

Avstickaren efter prover på sjukhuset, blev Erikshjälpen i Bosvedjan. Jag som hoppats på att i.a.f. hitta något fynd där, blev lite besviken då jag fick gå ut därifrån tomhänt. Men, men så kan det vara ibland.

En heldag i Birsta blev det i.a.f., där köttbullar och potatismos också ingick! Svängde in på Mio för att titta på takplafonden i vitt glas. Men den skulle såklart vara slut. Nu har de gjort en beställning på den. Och det verkar som den skulle komma redan imorgon från Härnösand. Får helt enkelt bli en till tur ut till Birsta inom kort! Haha, men inget mig emot! ;)

Något som jag behöver är en ny parfym. Har därför tittat på parfymer idag! Min DKNY red apple, är nämligen helt slut nu. I flera år har jag varvat med DKNY:s red och green apple, och känt mig riktigt nöjd med dessa fräscha dofter! Det är jätte roligt med parfymer, för vem vill inte dofta gott?! Jag kommer ihåg när jag för sådär tio år sedan doftade på en parfym från Escada. Det var sex & graffiti och jag blev helt såld på den. Men jag minns också att jag tyckte den var lite för dyr att köpa då!

När jag var 15 år åkte jag till Tyskland över ett nyår och hälsade på en kompis. Det var väl några månader efter att jag upptäckt Escadas doft sex & graffiti. Och gissa om jag blev lycklig, när jag fick just denna parfym av henne! När den sen tagit slut efter något/några år sådär, och jag skulle köpa en ny, var den borttagen från Escadas sortimentet. Helt enkelt utgått! What? Det fick liksom inte hända! Jag kommer fortfarande ihåg hur förtvivlad jag kände mig då. Det var ju min doft. Och tror det eller ej, men jag har (efter typ 10 år), fortfarande kvar den fina flaskan som jag en gång fick i Tyskland. Ja, doften sitter ju faktiskt kvar i den än! ;)

Men så nu, typ tio år senare då, när Escada firar 20 år, får jag se att de har tagit fram sina "gamla" dofter igen. Och Escadas sex & graffiti finns nu med bland dessa! =) Haha, känns ungefär som den har återuppstått ifrån det döda. För inte kunde jag i min vildaste fantasi tro att den skulle komma tillbaka efter så här många år?! Vet inte hur många gånger som jag har gått in på affären och doftat på den nu! Kanske tio års väntan är förbi?!


Imorgon eftermiddag ska jag träffa min brorsa  + mina tre brorsbarn som är "hemma" från Sandviken. Det blir därför en tur ut till Njurunda/Skedlo till min farbror och faster! Ska då också passa på att gratulera Ebba (mitt äldsta brorsbarn) som snart fyller åt! Super trevligt ska det bli att få träffa alla! =)

GOD NATT fina ni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar