onsdag 3 oktober 2012

Inför kanelbullens dag!

Nu är bullarna inför imorgon bakade! Den 4 oktober, imorgon alltså är det nämligen kanelbullens dag! Jag vet sen förut att kanelbullen har en egen dag, ja som nästan allting annat. Men jag blev liksom påmind nu att det var länge sedan som jag bakade just bullar, när jag fick höra datumet på radion! Haha, så varför inte fylla frysen med lite bullar inför denna dag?!

Jag bjöd också hit mamma på bullbakning idag! Alltid trevligare med sällskap ju! Vi provade min köksmaskin med gott resultat. Jag trodde den skulle låta och skaka men det gjord den inte alls. Degkroken åkte runt så försiktigt och fint så! Och så smidigt det var när man bara behövde hälla i ingredienserna i skålen och sen låta maskinen blanda allt till en deg. När bullarna gäste gick vi en promenad i det fina vädret!


 Nu är frysen laddad med både kanel- och chokladbullar! =P

Ha en fortsatt fin onsdag kära ni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar