måndag 1 oktober 2012

För 15 år sedan! & Ett chokladtips!

För 15 år sedan idag kom två små mjuka kattungar på blott 10 veckor gamla, fram under farmors och farfars hus! Fadern var vår elvaåriga respektabla kattfräss och mamman en kringsträvande kelsjuk kattfröken. Den ena kattungen fick namnet Kurre och han blev en kär familjemedlem till oss. Men nu i somras efter nästan 15 år, fick Kurre en plats i katthimlen! Trots att det gått så många år sen denna höst som sen blev vinter och vår, så kommer jag alltid komma ihåg den tiden av glädje och spänning som dessa små mjuka knyten gav! =)

----------------------
Jag har börjat läsa Johan Theorins tredje bok, Blodsläge! Det är en bok som jag länge tänkt läsa och nu fick låna av min vän Petra! Har ju läst de tidigare två böckerna av Johan Theorin, Skumtimmen och Nattfåk, som jag tyckte var bra!

Nu är det den här boken som ligger på mitt nattduksbord!

Ikväll blir det en del tv-tittande! Haha, och har i vanlig ordning har jag redan förberett fruktsallad. Jag brukar också lyxa till det genom att strö på en tesked med 100% kakao. För visst ska det också vara bra med lite choklad varje dag?! ;) Så ett tips till er här, om ni nu vill få i er en gnutta hög halt av kakao utan att behöva äta en mörk chokladkaka så strö mörk choklad på efterrätter, fruktsallader eller i filen! =P

Ha nu en fortsatt bra måndag-kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar