söndag 28 oktober 2012

En timme tillbaka! & Gardiner!

Det var ett mycket vackert dop av en nöjd liten Jacob igår i Njurunda kyrka! Under dopceremonin bjöd den färgglada kören på fina och stämningsfulla låtar. Härligt väder var det också! Den strålande solen lyste mot ett tunt snötäcke. Jag stannade sen kvar i Njurunda och sov över hos mamma tills idag.

Tusen tack kära vänner för att jag tillsammans med er fick vara med och bevittna er sons dop ! =)

---------------------------------------
Idag var det då dags att ställa tillbaka klockan en timme! Ja, för nu är det ju vintertid! Kan ni tänka er, att snart är det också slut på oktober månad?! En ny årstid tar sin början! Man kan ju undra vart tiden tar vägen liksom?! Men matklockan kan man visst inte ställa om, så det fick därför bli middag relativt tidigt för mig idag! =P


Jag är super nöjd över mina gardiner! Nu när jag var hemma hos mamma passade jag på att ta hem mina "ändknoppar" (eller vad de heter) till gardinstången. Ni vet de där "knopparna/dekorationen som man sätter längst ut på gardinstångens ände?! Hur som helst, så har jag inte provat dem än, men jag hoppas att de också ska passa till den här gardinstången! "
Ändknopparna"  som var med gardinstången när jag köpte den, ser väl inte alltför roliga ut kan jag tycka...
 
Det är två gardinlängder som jag satt upp. Ytterlängderna går i färgen beige och där är tyget något blankt och krinklat. De innersta gardinlängderna  är vita spetsgardiner med rosmönster. 

Påslakanet som skymtar på sängen, fick jag med gratis när jag beställde från ellos här i sommar.
Jag gillar pionmönstret skarpt, och det verkar dessutom vara i mycket bra kvalité! Så för mig var det ett riktigt bra lockbete! ;)


Ikväll blir det att kika på "Solsidan" + Hellenius hörna. Till det blir det nog en god frukttallrik! =)

Ha nu en fortsatt fin kväll alla ni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar