fredag 26 oktober 2012

Så passande!

Pappa skulle byta till vinterdäck idag och inget kunde väl passa bättre då, än att följa med ut till Birsta?! Ja, haha när ändå bilen var i rullning menar jag! Men det kändes lite konstigt faktiskt att kunna åka direkt till Birsta, utan att behöva göra något ärende på sjukhuset först!

Pappa lämnade av mig, åkte och gjorde sitt och jag mötte upp mamma! Vi fikade, och det blev som vanligt en hel del shopping! =)

Och det kunde inte vara mer passade (nu när jag ändå skulle till IKEA), att jag precis idag också slog sönder min glaskanna som jag köpt på IKEA! Något så klantigt av mig, att ställa den på ett klinkergolv och tro att man ska se den, när det typ är helt mörkt. Haha, jag sparkade helt enkelt omkull den, till följt av ljudet kraaas! Därför fick det bli en ny idag! Två vita förvaringsboxar från IKEA fick också följa med hem!

Inne på självs Birsta city kunde jag också handla två julklappar till mina syskonbarn! Och efter en hel del strosande, var det dags för köttbullar och potatismos på IKEA-restaurangen! =P

Sist men inte minst blev det en ny vinterjacka från Stadium! Mina krav på en vinterjacka var att den skulle vara marinblå, vädertålig, lite längre, kännas relativt smidig och ha bra fickor! Priset spelade också såklart in. Så tack för tipset Emelie! =) Att det var 25% i rabatt för medlemmar nu, gillades också såklart! ;)

Idag kändes det ju verkligen som att det var dags att börja med en tjockare jacka. Kylslaget ute sådär! Att det behövdes bytas till vinterdäck kändes också. Riktigt halkigt var det, ja det har ju snöat idag! Det verkar dessutom som att den är snön kan ligga kvar ett tag! =P Vinterdäck och vinterjacka! Ja, vintern är nog här nu!



Warp
vinterjacka. Marinblå.  -Längre modell.Två fickor fram med dragkejda. Ribbade muddar i ärmsluten.Dragsko i nederkant Värmande polyestervaddering, vattenavvisande utsida.100 % polyester. Pris: 799kr Stadium!

Det är ju Halloween, men för min del blir det nog en lugn helg det här året! Barndop i kyrkan står bl.a. på programmet! =)

Ha nu en fortsatt trevlig fredag alla ni!  =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar