lördag 29 september 2012

Härliga höst!

Är kvar hemma hos mamma! Och jag har sökt igenom garderoben efter somriga kläder, inför nästa helgs festligheter som just har temat "sommar"! ;) Berättar mer om det när det börjar dra ihop sig på riktigt! En del andra kläder ska också få följa med hem nu. Men då är det höstkläder det gäller! Ja, nu har även jag accepterat att hösten är här!

Alla skördefrukter, grönsaker och bär som hösten ger, är något man i.a.f. alltid ser framemot! Mysiga te-kvällar och tända ljus hör ju också hösten till! Om vädret dessutom bjuder på sol, till den klara och kyliga luften är det ju underbart! Så visst kan också hösten ändå vara härlig! =)
  
En annan tjusning med hösten (enligt mig) är när man får börja använda fina, mjuka koftor och lite varmare jackor och kappor. Jag gillar helt enkelt höstkläder! Det här mellantinget mellan varmt och kallt ute, ja då man inte vet hur man ska klä sig, kan vi gärna få hoppa över tycker jag! ;)


Höstens fina färger och friska luft är ju helt underbart! Ja, snart visar sig också trädens alla fina färger...

Till middag åt jag och mamma så gott tacos! Kan man någonsin bli less på det?! Haha, nä jag tror faktiskt inte det! Och det är ju inget som man precis tar och gör ordning om man bara är själv (inte jag i.a.f.), så då får man helt enkelt passa på att äta det när man har sällskap! ;)

--------------------------------
När jag och mamma var i Umeå köpte vi en påse med torkade hallonblad på Kahls ´te & kaffehandel! Det skulle sägas vara bra både för det ena och andra. Och nu ikväll provade jag att dricka en kopp! Tyckte tyvärr inte det smakade så mycket, men jag får väl prova att dosera det starkare nästa gång kanske?! ;)

Mer äppelskalning har det också blivit. Äppelmos står nämligen näst på tur nu (perfekt att ha i frysen)!  =P

-----------------------------
Imorgon åker jag hem till mig och jag ser framemot att fortsätta mitt pysslande med min tavelram som jag målade vit. Har också fått lite fler idéer på hur jag ska göra med den! Men först väntas det mathandling och ett träningspass på gymmet!

Ha en fortsatt trevlig lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar