fredag 28 september 2012

Äpplen!

Äppelmos, äppelkaka och äppelpaj. Det är glasäpplena som jag plockade i Skedlo som fått blivit det! Ja, så idag har det så gott, blivit äpplen nästan hela dagen! =)

-------------------------
Annars har jag känt mig riktigt trött och slut idag. De två intensiva dagarna i Umeå har tagit ut sin rött kan man säga! Det var ju igår kväll som jag kom hem till mamma igen. Taxiresan hem tog dock bara tre timmar. Om trafiken flyter på bra och ligger lite syndigt på 120-130 nästan hela vägen, så går det relativt fort! Och skönt är ju det! ;) Men ibland är det är andra i taxin (samåkning), som också ska skjutsas hem samtidigt. Då kan man få tvingas åka kors och tvärs på ödsliga landsvägar med namn man aldrig visste att någon hade fantasi att namnge. Ja, då kan det ta tid innan man får komma hem!   

Mamma var också med mig till Umeå! Och vi fick så trevligt på onsdagskvällen där på hotell Björken (patienthotellet), äta höstbuffé och äppelkaka med vaniljsås till efterrätt. En trubadur, en relativt ung kille med helt underbar röst bjöd på det mesta i musikväg. Det blev därmed en trevligt och god kväll där! =)


Proverna var i.a.f. bra och det pratades bl.a. om att ev. kunna minska på medicineringen framöver, ja om proverna fortfarande visar bra framöver också! =)

Ikväll är det Skavlan på tv:en och en bit äppelkaka med vaniljsås som gäller! =P  

Ha en fortsatt trevlig fredag kväll alla ni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar