fredag 10 augusti 2012

Sopplunch! & En underlig tidsresa!

Petra kom hit och jag bjöd på sopplunch och fika! Och som vanligt blev det en hel del trevligt surr i några timmar! I den mixade grönsakssoppan blanda jag i räkor, vilket blev riktigt gott, så den varianten kommer jag garanterat göra om nu! Kul att det blev så lyckat! Jag lånade också ut en bra bok och vi planerade att ha en filmkväll något här framöver! =)

Tack för en trevlig eftermiddag!

---------------------------
Något som jag tycker är något underligt är att under de senaste tre månaderna har det hänt att mina tankar farit tillbaka i tiden några, eller ganska många år tillbaka. Det hela började med bröllopet i början av maj då jag hamnade i samma bord som en kille jag inte träffat eller sett på sådär nio år. Haha, vi (bruden och jag), umgicks då en sommar (mellan nian och ettan på gymnasiet) med honom och hans kompisar. Så jag tyckte faktiskt det kändes aningen lite konstigt att ta upp en gammal bekantskap nu, och börja umgås när jag inte gjort det på så många år. Men såklart kul också när man märker att man har trevligt tillsammans med honom, hans kompisar, hans sambo + deras barn! Så kanske var det ödet att vi nu skulle hamna vid samma bord på bröllopsmiddagen?! Och för ett tag så känns det faktiskt som man är 16 år igen! =)

Ca en månad efter bröllopet händer det igen. Plötsligt hör en kille av sig som jag heller inte har haft kontakt med på sådär åtta år och som jag lite nyfiket undrat över under flera år. Det var innan Facebooks tid, haha så jag tror att det var genom Lunarstorm som vi från början fick kontakt. Vi pratade om att träffas då, ja då för åtta år sedan, men det blev aldrig av. Sen när Facebook blev aktuellt följdes vi åt dit, men inte mer än så. Haha, förrän nu då! Kändes också rätt konstigt att det skulle ske just nu efter alla dessa år som vi träffades i det verkliga livet för första gången! =)  

Ja, ibland undrar man ju vad hon eller han gör nu och mår, ja de som man inte hörts av eller träffat på flera år. Vissa tänker man mer på än andra, och det går liksom inte att undvika. Det kanske inte är så att man går runt och funderar konstant och grubblar, men ibland så kan ens tankar oundvikligt dras tillbaka i tiden. Och det är väl inget fel med det heller. Man rycks åt olika håll och gör olika val och då händer det ibland att man skiljs åt. Jag som också haft med min kamera många gånger, haha har ju verkligen en minnesbank kan man säga. Kanske både på gott och ont. Men samtidigt kan man ju inte sudda ut ett minne för att man slänger ett kort. Och de gånger man föreviga något med att ta ett kort, så är det väl ändå ett bra minne va?! 

Nu har det hänt igen! Och den här gången är det sju år som jag åker tillbaka i tiden. För tredje gången på kort tid är det nu den tredje personen som jag åter igen tar upp kontakten med. Och det utan att jag själv har styrt det till att bli så, eller påverkat det på minsta sett. Mycket  konstigt!   

Så vem står näst på tur? Om det kronologiska mönstret och ordningen nu stämmer som det gjort på de tre första, haha så ska det vara någon som det är som mest sex år sedan jag träffade sist! =P

Är det någon mening att det här händer just nu, eller är det bara en slump?! Ja, ibland är livet bra konstigt! Men jag fortsätter gärna med den här tidsresan! På så sett har jag ju fått/får svar på en del funderingar och kanske också på de val och beslut som gjorts och tagits genom åren...           

Ha nu en fortsatt bra dag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar