lördag 11 augusti 2012

Premiärtur igår! & Träning!

Igår kväll blev det ån och drakbåtsfestivalen för mig. Drakbåtsfestivalen eller Drakfestivalen som det kanske heter nu, hålls för 21:onde året i Sundsvall! I år är det också nytt med att de tar betalt för inträde, förut har det varit gratis alla dagar. Men jag betalade inte in mig nu, utan jag höll i stället till på en båt i ån mitt i vimlet tillsammans med ett trevligt gäng. Och det var hur bra som helst. Vi hörde all musik, hade tivolit ett stenkast bort, hade det bekvämt med sköna mjuka soffor, värme, toalett ombord och kall dricka! Ja, vad mer kan man begära! Haha, dessutom kunde vi spela den musik vi ville! Tre båtar kopplade vi samman. På "min" båt var vi 12 st! Och att komma i och ur båten var det heller inga problem med, haha när nä inte när en stor del av besättningen bestod av starka grabbar! =P

Vi körde också en tur runt i hamnen. Och jag som inte åkt båt verken på Sundsvalls hamn eller ån, fick en trevlig och fin premiärtur igår! Jag har alltid tyckt det ser så härligt ut när de står med båtarna längst åkanten, och nu har jag faktiskt fått varit ombord själv! Och trots det något kyliga luften som kom senare på kvällen, så var det ändå en riktigt fin kväll. Haha, ja en av de bästa den här sommaren sa vi! 

När klockan var strax efter 02:00 loggade jag ut och tog en taxi hem.

----------------------------------
Skönt var det att slippa vakna av dundret från takläggarna i morse. Riktigt skönt måste jag medge! Trots den lite sena kvällen igår så vaknade jag relativt pigg! På eftermiddagen var det ett träningspass på gymmet som stod näst på schemat! Och också det gick bra!

Ikväll ska jag bara ta det lugnt! Det blir att en film som går på 8:an nu kl: 20:00. Laddat möte heter den, och jag hoppas den kan vara bra! =)

Ha nu en fortsatt trevlig lördag kväll alla ni!       

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar