söndag 12 augusti 2012

Krukväxter i massor!

Antingen tycker man att det gapar alldeles tomt på krukväxter hemma, eller så är det alldeles för många av dem, ja så många att man knappt får någon plats för dem! Haha, känner ni igen er? Just nu känns det som det sistnämnda stämmer in ganska bra för mig här. Ja, jag vet inte hur länge jag har ägnat mig åt till mina krukväxter idag. Jag har försökt bytt krukor, klippt ner och flyttat runt dem. Ja allt för att få det att inte se alltför tätbevuxet ut i fönsterna. Ja, för just gröna växter vill jag ha, om inte annat för inomhusluften!

Dessutom har jag satt massor av nya skott av Ampelliljan. Ja, den skjuter ju skott så det inte är klokt. Så det är bara att hojta till nu om ni vill ha en bra och lättsam luftrenare som också fuktar luften. Den perfekta krukväxten med andra ord!

Som avslut på mitt fixande fick dammsugaren åka fram. Det behövdes efter allt skräp i form av blomblad och jord som oundvikligt hamnar på golvet en sån här gång! =P

------------------------------
Kanske en film skulle sitta fint ikväll också. Gårdagens film Laddat möte, var väl sådär. Annars har jag ju filmen: En gång i Pucket på tillfälligt besök. Och den ser jag gärna igen! =)

Ha en fortsatt fin kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar