tisdag 21 augusti 2012

Läsning!

Inför den stundande hösten och vintern tycker jag det behövs en bra tidning att se framemot i brevlådan. Därför har jag precis skickat efter en prenumeration på DRÖMHEM & TRÄDGÅRD. Den bästa inredningstidningen enligt mig! =)

-----------------------------
Nu har jag också läst ut Hundraåringen som klev ut ur fönstret och försvann. Boken som typ alla redan läst eller i.a.f. talar om! Nu ska den dessutom bli film. Jag tyckte det var en lättsam och stundtals rätt humoristisk bok där läsaren också fick ta del av 1900-talets stora historiska händelser och ledare på ett annorlunda vis med hundraåringen Allan Karlsson som huvudperson, ja denna hundraåring som sen klev ut genom fönstret och försvann...

Jag hade sannolikt uppskattat boken mer om mina historiekunskaper om 1900-talets varit något bredare. Jag kan därför rekommendera den starkt till den historieintresserade. Men det var en bok, inte likt någon bok som jag tidigare läst, där humor varvades av stundens allvar. Och just det tror jag gör den här boken till en ovanlig och intressant bok!


Annars är det regn som vädret har bjudit på idag. Riktigt inomhusväder med andra ord...=P

Ikväll börjar också Svenska Hollywood fruar. Och det ska jag se! Ja, nu börjar höstens tv-program dra igång på riktigt! =)

Ha en fortsatt bra tisdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar