måndag 20 augusti 2012

Olofs 3-årskalas & Finns inget bättre!

Igår blev jag bjuden på mitt kusinbarn Olofs 3-årskalas! De var hemma i Njurunda/Skedlo så det passade ju jättebra att fira honom innan de åkte hem till Uppsala igen. Den rätta dagen är nämligen idag! Så GRATTIS igen på den rätta 3-årsdagen Olle! Och det var jätte kul att få komma på ditt kalas igår! =)

  Olle och födelsedagstårtan med 3 ljus dagen till ära! 3 ljus som sen ska blåsas ut!

I Njurunda blev jag kvar tills idag då pappa skjutsade hem mig. Skönt att få slippa allt dundrande från takläggarna i morse! Höhö, jag kunde därför ta en riktig sovmorgon. Nu har jag precis gjort ett träningspass på gymmet. Och det kan behövas efter gårdagens goda födelsedagstårta, fikabröd och middag! =P

---------------------------
Det finns väl inget bättre, än när man "upptäcker" en "ny" maskin eller övning som man känner tar riktigt bra?! Jag har nämligen hittat en ny övning nu som jag gör med hjälp av min egna kroppsvikt. Båda benen sitter fast och så lutar/sänker man sakta överkroppen ner mot benen/golvet för att sedan dra upp kroppen igen. Vet inte vad den här maskinen eller övningen har för namn men effektiv är den i.a.f. I.st. för att gå ner hela vägen (som jag gjorde förut), har jag nu också börjat gjort små, små "uppresningar" (går bara ner ca 1-2dm) och dessa små rörelser tar extra bra i korsryggen. Och det var väl ingen nyhet precis, att jag är svag just där. Den känns av med andra ord. Så nu kör jag den varje gång som jag är på gymmet!

-------------------------------
Ikväll börjar Ensam mamma söker! Och det är ett av höstens program som jag inte missar! Brukar ni se det? =) Höst? Ja, det är nog dags att inse att det kanske är slut på sommaren nu...

Ha nu en fortsatt fin kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar