fredag 31 augusti 2012

Grattis Björne! & Framsteg i träningen!

Börjar med att säga att idag är det 25 år sedan som älskade Björne föddes! Haha, visst låter det längesen?! Men 1987 är en väldigt bra årgång, haha! Ja, jag och många barn med mig satt fastklistrad vid tjock-teven under 90-talet varje gång Björne och hans vänner Snigel, trähunden Hugo och käpphästen Branka visade sig i rutan! Björne hade också två blommor som han gett namnen Lisa och Bertil. Och att Björne tyckte om pepparkakor gick inte att missa.

Ibland kom också Robert Gustafsson eller Eva på besök, och då blev det alltid tokigheter! De bästa avsnitten enligt mig. Men trots främmande så ville Björne inte gärna bjuda på sina pepparkakor som han mycket varsamt förvarade i sin plåtburk. Haha, ja ni kanske förstår att jag tog in varje program med stort intresse! =P (Jo, jag hade en egen Björnenalle också!)

Björnes magasin måste klart vara det bästa barnprogrammet genom tiderna!

Så stort GRATTIS till BJÖRNE! =)

Träning på gymmet har det blivit! Ett gympass på Iron Works blev det! Haha, fårse om jag kan röra mig imorgon. Körde nämligen några maskiner som jag aldrig gjort förut (bl.a. en rodd). Alltid kul när man provar på en ny maskin eller övning som man tycker ser rätt avancerad ut för en själv och man tror därför att man inte kan utföra den korrekt, men sedan upptäcker man att det går ju hur bra som helst! Det är sådana gånger som man märker framsteg i sin träning. Ja, då blir man faktiskt lite stolt och impad över sig själv! ;)

------------------------
Imorgon åker vi (jag, mamma, pappa och Eva) så trevligt ner till Sandviken på dop! Ja, det är fler som åker härifrån Sundsvall och Njurunda men det är vi som bildar en bil imorgon! =)

Kommer inte bli något bloggande förrän på söndag. Jag passar därför på att önskar er alla en fin helg nu! =)

2 kommentarer:

  1. Usch att du villa gratta björne...han som är pedofil o fick sluta!

    SvaraRadera
  2. Till dig anonym: Björne var så vitt jag vet en påhittad björn som då agerade enbart efter godkända manus för att ge ett pedagogiskt, lärorikt och barnvänligt barnprogram i SVT. Och det var han som björn som jag och många med mig gillade som barn. Men smaken är ju som alltid olika. Vad en person bakom Björnes skapande eller bakom hans kostym, gjort och inte gjort skiljer jag däremot på. Ja, där har du min förklaring till att jag gratulerade Björne på hans födelsedag!

    SvaraRadera