lördag 4 augusti 2012

Gårdagens middag på Lörudden!

Det blev en heldag tillsammans med pappa, brorsan och mina syskonbarn Ebba, Axel och Erik igår när pappa fyllde år! Pappa och jag träffade upp brorsan och mina syskonbarn på Norells trädgård. Och före det hade jag också passat på att göra en sväng in på Nordljus! =P
På Norells köpte vi lila Krysantemum och åkte till kyrkogården och planterade dem på farmor och farfars grav + på gammelfarmor och gammelfarfars grav.

Senare på eftermiddagen åkte vi ut till Lörudden och åt en jättegod middag! Fisk i alla dess former är ju så gott! Och nöjd över kvällens meny är jag alla gånger! Riktigt tur med vädret hade vi också! =) Här kommer en bildbomp från vår jätte trevliga och mycket goda dag på Lörudden igår!


Förrätt: Toast Lörudden (skagenröra, kallrökt lax & löjrom )

Varmrätt: Husets fiskgryta med aioli

  
Efterrätt: Parfait med smak av vanilj & kanel serveras med rabarberkompott och kanelkrutonger


Flera bilder från fortsättningen på gårdagen kommer (kanske imorgon)! =)

----------------------------------------------
Jag är fortfarande kvar hemma hos mamma. För det blev en relativt sen kväll hos pappa igår så jag sov därför över här hos mamma inatt också. Haha, jag har ju kvar min "gamla" sköna säng hos mamma så det faller sig därför sig mer naturligt att sova över hos henne då, än att sova över hos pappa! De bor ju inte så långt ifrån varandra. 

Idag har jag suttit en stund på balkongen och läst innan ett åskväder drog in med störtregn. Lite städning har det också blivit. Haha, måste ju försöka göra klart det jag påbörjat här! =P

GOD NATT! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar