tisdag 14 augusti 2012

En heldag med apotek utan kö! & Röda linser!

Det blev verkligen en heldag idag! (Hihi, men en bra sådan!) Så tur att det var tyst från takläggarna i morse så jag fick en någorlunda bra sömn. Först träning på gymmet i drygt timmarna två. Sen hämtade pappa och jag upp Eva som slutat jobbet och åkte till IKEA där vi åt köttbullar med mos, drack kaffe och skumraket! Jag gick också på apoteket. Har nämligen kommit på nu att jag ska passa på att göra mina apoteksärenden när jag är inne på Birsta city. Bara där inne finns det ju två olika apotek att välja på, och dessutom ligger de typ bredvid varandra. Så om det mot förmodan inte skulle finnas det man ska ha på det första apoteket, så är det bara att prova på det andra!

Ingen kö brukar det heller vara. Haha, personalen står typ uppradade med ett stort leende på läpparna och väntar på en när man kommer. Och ett apotek utan kö, är ju inte precis något som man vanligtvis är van vid. Så det är verkligen ett hett tips att göra apoteksbestyren där om man kan! Sen handlade jag mat på Willys. Därifrån fick jag bl.a. med mig röda linser. Så nu ska jag leta upp något recept på en god linsgryta eller varför inte en linssoppa? Eller kanske ni har något bra recept som ni kan dela med er av?

Allsång på Skansen såg vi hemma hos Eva! Vi åt glass och pratade. Ja, det blev en riktigt trevlig tisdagskväll! Och klockan var närmare halv tio innan jag kom hem med mina matkassar! =P

Nu är det sängen nästa som gäller! 
GOD NATT! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar