onsdag 18 april 2012

Varannan dag!?

Egentligen har jag inte alls tid med det här extra "strulet" som innebär nu med min mobil! Har liksom en del andra saker att tänka på nu när min 25-årsdag börjar närma sig med stormsteg! Trevligare saker om inte annat! Det blir ju "kalas" i dagarna två! Och det är som sagt en del att planera och fixa med tills dess, vilket såklart hör till när festligheter är på gång! Jag tycker om att planera, skriva listor och fundera, så alla förberedelserna innan tycker jag bara är roligt, så det har jag faktiskt inte det minsta emot.

Men att en mobiltelefon ska ta ifrån mig tid nu genom att "strula" känns inte ok. Och när man inte vet vad felet är blir man ju tokig. Denna sak som man är helt beroende av ska ju bara fungera! Men man kan ju tyvärr inte styra över sånt. Så det är väl bara att försöka tänka bort och hoppas att det fixar sig på något vis. Kanske har ni också problem med eran mobiltelefon just nu!? För det verkar inte bara vara jag som har det  just nu. Därför tänkte jag ändå beskriva mitt problem och vad jag hittills har gjort för att försöka finna någon lösning på det. Så kanske också ni får någon förklaring till det...

------------------------------------
Så nu återkommer jag med mina mobilbekymmer.
OBS! Det följer nu kanske jobbig och lite tråkig läsning för den som inte har någon mobil (hihi, vet att ni finns), inte är kund hos halebop/telia eller har upplevt några konstigheter med mobilen. Så då kan ni ju hoppa över den här läsningen om ni vill...

Ja, för det första är det mycket underligt att mobilen verkar fungera typ varannan dag. Igår var den "felande". Men idag har den hittills fungerat bra (tror jag)! Och det verkar som sagt inte bara vara jag som har problem med den, har hört att flera av er på senaste tiden också upplevt liknande krångel. Så därför är nog inte själva mobiltelefonen som det är fel på. Skönt det i.a.f! Halebop/telia har kanske något strul på nätet?

Igår beskrev jag då mitt problem på halebops support. Provade då att ta ut sim-kortet, men jag vet inte om det blev något bättre för det...

Men så här såg i.a.f. mitt meddelande ut:
Hej! Ibland går det inte att ringa till min mobil? Röstbrevlådan slår då i stället på med det samma. Jag får sen ett meddelande först flera timmar efteråt att någon försökt nå mig. Detsamma gäller sms, det blir fördröjningar. Detta krångel har varit i ungefär två veckors tid nu och det inträffar ungefär varannan dag. Trodde det bara var något tillfälligt men nu har det pågått så länge. Vet att det är flera halebop/telia kunder som har haft liknande problem. 
Såg meddelandet om brytna telefonsamtal, har det något med mina mobilproblem att göra?
Jag hoppas ni kan ge ett svar på vad det här kan bero på. Tack på förhand!"

Det här var meddelandet som jag såg på halebops sida idag: "Kontantkort kunder kan uppleva brutna samtal, felsökning pågår. Felet beräknas klart 2012-04-18 kl 15.00 Vill du aktivera ditt micro-SIMkort? KLICKA HÄR!" 

Nu hoppas jag att det här kan vara svaret på att mobilen krånglat, och att det såklart ska vara fixat!
Så äntligen kanske vi kan pusta ut nu, hoppas, hoppas, hoppas...

-----------------------------------------------------------------------------
Mycket GRATTIS & HURRA till min svåger Magnus på hans födelsedag! =)

Ha en fortsatt fin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar