fredag 20 april 2012

Operation trapphus nr:2!

Tillslut var jag bara tvungen att göra något för att slippa må dåligt varje gång som jag tittade mot de närmaste grannarnas dörrar. Ja, för just dåligt mådde jag. Trodde faktiskt att de efter ett tag själva skulle inse att en dörrmatta som är så smutsig, sliten och ful inte gör någon större nytta utanför dörren, än att möjligtvis dra in mer smuts. Någon annan kanske inte skulle bry sig det minsta om hur grannen har det utanför dörren, men för allas trevnad, ska väl ett trapphus se rent och städat ut, eller?

Men nej, jag har snart bott här i ett år och dessa dörrmattor ligger fortfarande kvar.  Haha, tills idag! Jag tog mig nämligen friheten och bytte ut dem till nya fräscha dörrmattor från IKEA! Haha, hur fräckt är inte det? De kanske därimot inte är världens snyggaste dörrmattor men hela och rena är de i.a.f. nu. Fan, man ska väl inte behöva skämma ögonen ur sig varje gång man har någon som hälsar på hos en!? Haha, så lagomt till min 25-årsdag är de nu utbytta!

När jag för en stund sedan hörde porten nere i trapphuset, anade jag att de var de som kom hem. Så jag stod som en nyfiken tant och tittade genom dörrkikarn (eller vad den kallas?). Ville ju se om de märkte något. Haha, och det är ju alltid roligt att se folks reaktioner när de blir överraskade och förvånade.

Men skulle de märka att det fanns något nytt utanför dörren idag? Jodå, de kom hem samtidigt och karln i huset frågade sin sambo om någon ny granne flyttat in brevid. Grannen håller på att sälja, så det var väl en helt naturlig reaktion när han nu såg en ny dörrmatta som låg där utanför. Men så riktade han blicken neråt till sin egna dörrmatta, haha, trodde han,  för nu låg det ju en ny där. Han frågade då sin sambo om hon lagt den där, men nej det var inte hon, svarade hon. Därefter låste han upp dörren, och möjligtvis något förvånade, gick de sen in... 
Annars har väl dagen gått åt till att förbereda så smått till 25-årsdagen! Och där finns en utgång tillsammans med goda vänners sällskap med i planerna! Ska bli riktigt nice med festligheter! Ja, för imorgon smäller det! ;)  

Mamma har också varit och hälsat på en stund idag, fick några goda råd till morgondagens goda (hihi, mer avslöjar jag inte). Jag bjöd på fika och middag och det var såklart mycket trevligt med både fika- och middagssällskap!  

Ikväll därimot ska jag bara ta det lugnt, bänka mig i soffan och kika på Let´s Dance!

Och nu vräker snön ner här i Sundsvall igen. Snön som kom i tisdags, hann ju inte mer än smälta bort, hmm så blir det vinter igen...April, april, dennna luriga månad! =P
Ha en fortsatt bra fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar