fredag 27 april 2012

Framkallade kort! & Nytt "hus" till basilikan!

Det dundrade till lite extra i brevlådan idag. Mina framkallade kort var det som kom! Tjohoo! =) Hade erbjudande om 50 kort gratis så jag behövde endast betala frakten på 29 kr. Och det gillas såklart!

Sen ska jag sätta mig med en kopp kaffe och titta liter mer på korten + läsa fredagstidningen (Sundsvalls nyheter), som också kom med posten idag! Inget vidare väder är det idag heller. Det blåser och mörka moln syns på himlen, men därimellan tittar faktiskt också solen fram ibland. Men att gå ut känns ändå inte så lockande. Det får helt enkelt bli en dag inomhus! Så vart har den riktiga vårsolen tagit vägen?

Det ser nog ut som om fredagen blir rätt lugn och utan planer för min del, vilket faktiskt känns skönt. Aha, men nu kom jag på en sak som jag i.a.f. ska fixa med  idag. Jag ska deklarera! För ni har väl inte glömt att deklarationen ska vara inne senast 2 maj?

---------------------------------------------
På fönsterbrädan fortsätter basilikan som jag fick av Hanna att växa! Sju gröna basilikaplantor på ca 1dm långa är de som trängs tillsammans. Hihi, jag har byggt ett nytt "hus" till dem. Med hjälp av bl.a sugrör och en plastpåse får de nu mer plats och stöd. Men kanske är det snart dags för omplantering!?



Ha en fortsatt bra fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar