torsdag 15 mars 2012

Tackar till högre makter!

Efter handling av mat och blodprover på sjukhuset, blev det Prio1 i Bredsand, Dollarstore, Erikshjälpen i Bosvedjan och slutligen Birsta och IKEA. Träffade också på finaste Hanna. En riktig trevlig heldag med andra ord! Men när jag sen kom hem och tittade på nyheterna blev jag riktigt chockad...

Så jag tackar nu till högre makter att vi inte befann oss på fel plats och vid fel tillfälle när det hemska och ofattbara hände nu sent i eftermiddags. För utanför Sundsvalls sjukhus blev nämligen en kvinna brutalt överfallen av en man med en stor macheteliknande kniv. Det varkar ha varit helt oprovicerat. Och hon är nu påväg till Umeå sjukhus med svåra skador i bl.a. ansiktet. Ett öga ska bl.a. vara skadat. Det hela rubriceras som mordförsök. Vi som bara var där några timmar före. Sen ska han tydligen ha flytt från platsen genom att kapa en minibuss med skolelever.

Usch, ryser när jag tänker på det hemska...
Snart vågar man väl inte åka till sjukhuset, eller röra sig ute i huvudtaget, när sånt här händer. Samtidigt kan man inte gå runt och vara rädd. Men det får en i.a.f. att undra vad som sker ute i vårt samhälle. Och vem är det som går runt med en stor machete en torsdag eftermiddag? Ruskigt. Men som tur är verkar de i.a.f. ha fått tag i gärningsmannen. Måste titta om de säger något mer om det på nyheterna! Ne, imorgon tar jag nog en taxi när jag ska iväg på middag!

Känns lite konstigt att byta ämne nu efter jag fick veta det här, och i.st. visa några av fynden från idag. Men det var ju faktiskt just några av mina fynd som jag hade tänkt visa från början när jag satte mig här. Och samtidigt som jag skrev och la upp bilderna hade jag tv:en och nyheterna på, och därmed fick jag också veta om överfallet. Så jag fortsätter med det jag påbörjade...

...på Prio1 i Bredsand som hade 50% på allt, hittade jag tyvärr ingenting den här gången. På Dollarstore blev det lite tråkigt tandborstar och tandkräm. Men på Erikshjälpen i Bosvedjan hittade jag bl.a...

...den här söta porslinhönan med tillhörande äggkoppar + salt och pappar (som jag ställt på bordet) för 40 kr. Hihi, och den fick jag av pappa som en lite tidig påskpresent! Tack! Två påskdukar fick också följa med hem därifrån idag. Så nu kan påsken komma! Hihi, men än kan jag väl inte påskpynta!?












Och GRATTIS Jocke på 29-årsdagen! ;)


Kramar från mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar