måndag 5 mars 2012

Människans Anatomi!

Just nu bläddrar jag i en mycket stor och intressant bok! Och det är ganska passade i det här tråkiga och gråa vädret som är idag. Jag nämnde tidigare att jag ev. var ute efter en bok, om jag nu skulle få tag i den på årets bokrea! Och det fick jag som tur var!

Så här är den!

Boken Människans Anatomi ger dig en upptäcktsresa genom hela människokroppen. Här presenteras anatomiska och kliniska fakta i ett stort format och på ett intressant och lättfattligt sätt. Med tydliga och färgrika illustrationer får du en fördjupad översikt om organens byggnad, förhållanden mellan olika organ samt förklaringar om våra fysiska system som skelett, muskler, andningssystem och blodomloppen. Dessutom beskrivs våra vanliga sjukdomar och fysiska funktionsrubbningar samt de mest frekventa behandlingsmetoderna. Boken blir ett självklart referensverk för alla som behöver medicinsk rådgivning, och vänder sig till blivande och yrkesverksamma inom sjukvården, arbetsterapeuter, tränare och andra med kroppen som arbetsområde.
"Man lär sig något nytt varje dag!", eller? Haha, men med den här boken i bokhyllan så behöver man inte vara rädd för att dessa ord inte skulle stämma. Så när man känner att kunskapstorkan kommer eller bara är nyfiken eller sugen på att lära sig något nytt, ja då är det bara att ta fram den...

Ha en fortsatt bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar