måndag 27 februari 2012

Scary!

Måndag och ny vecka med nya äventyr! Hihi, dock inte så värst mycket äventyr hittills idag.

Men jag börjar den nya veckan med att även här på bloggen dela med mig om det oväntade som hände mig förra veckan...
Då höll jag som mest på att läsa en bok som handlade en missnöjd kvinna från andevärlden som ställde till med diverse otrevligheter för en familj. På kvällen sitter jag sen i soffan och tittar på tv. Och då helt plötsligt stängs min tv av utav sig själv, varför? Så något förvånat fick jag slå på tv:en igen. Tyckte någon att det kanske var dags att stänga av tv:en? Spela mig ett spratt? Eller helt enkelt byta kanal? Eller var det bara en tillfällighet?

Det har inte hänt igen som tur är. Inte för att jag brukar vara lättskrämd, men sånt där ogillas faktiskt, om inte annat, så rätt irriterande... :/

Jag tycker om att läsa och läser nog det mesta, allt från blodiga deckare till romantiska noveller. Kan väl säga att jag är en riktig bokslukare! Och just nu är det böcker av Nora Roberts som jag slukar en efter en. När en bok får mig att rysa av både bra och dåliga saker, tycker jag den är den som bäst! Men när det handlar om något riktigt hemskt, är jag såklart nöjd så länge det hemska stannar i boken och inte övergår till verklighet som den kvällen för en vecka sedan.

Att en tv stängs av utav sig själv kanske inte är så värst farligt eller otäckt egentligen, men ni fattar säkert vad jag menar. För bara principen av att tv:en stängdes av precis då när jag hade bokens handling fortfarande färskt i minnet, gjorde det hela än mer laddat. Om jag tror på spöken? -njaa....

Hihi, kanske är dags att se mig om efter andra böcker ett tag nu! =)

Trevlig måndag på er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar