söndag 19 februari 2012

Indragen vädervarning! & 4 kg morötter!

Snöoväder med klass 2 varning, ja eller hur! Just nu skiner i.a.f. solen, inte från en klarblå himmel men det är blått och vädret är är mycket milt. Ja, så milt så det är takdropp. Riktigt vårlikt faktiskt! Varningarna som SMHI utfärdade här över södra västernorrland har dragits in. Mycket skönt tycker jag!

---------------------

Ja, dagens fråga lyder: vad gör man med 4 kg morötter? För det första tar det ganska mycket plats att förvara i kylskåpet, så det gäller kanske att så fort som möjligt försöka sprätta upp påsarna och börja konsumera morötter för glatta livet. Vill ju faktiskt kunna få plats med något annat där också. Haha, har ju inte precis världens största kylskåp. Hihi, men fördelen är i.a.f. att kylskåpet ser mycket välfyllt ut.

Men ni kanske också tänker nu, varför i hela fridens namn köper hon då hela 4 kg morötter? Det hela var i början tänkt som 2 kg. Men väl framme i kassan hade påsen med 2 kg morötter konstigt nog förvandlats till två st påsar.
En påse morötter på 2 kg längst ner i matkorgen och en påse på 2 kg morötter längst upp i matkorgen, blir med enkelt matematik sammanlagt 4 kg morötter. Haha, så inte konstigt att matkorgen hade varit tung att släpa på...

Men det fanns en förklaring. Jag hade lagt ner en påse på 2 kg morötter, och så lång var det rätt. När det möblerades om i korgen trodde jag att mamma, som var med och handlade, hade plockat ur påsen med morötter. Det låg nämligen en sån påse med morötter precis brevid oss där vi stod. Jag plockade därför ner påsen med morötter, i tron om att vi glömt att lägga tillbaka morötterna i korgen igen. Men grejen var att vi inte alls glömt det, utan i.st. hade mamma lagt påsen med morötter helt osynligt för ögat längst ner i korgen. Och morotspåsen som låg där brevid oss låg bara där av en ren tillfällighet.

Så i kassan kunde vi, något förvånat och med ett skratt plocka upp 4 kg morötter på bandet. Ähh go for it, tänkte jag! Haha, 4 kg morötter kanske är mycket på en person med ett litet kylskåp, men det ska jag nog klara av på några veckor, om jag så ska bli gul! Eller ni kanske har hört om morotsdieten?! Nehä, jaså inte det?

Ha en fortsatt bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar