fredag 3 februari 2012

En fin men för kall vinterdag!

Jätte fint och soligt väder är det, men med en temperatur på sådär -16 ute. Burr, vilket är kallt för att vara den här vintern. Och då är det på den sidan som nu solen skiner. Och kallare spås det dessutom bli ikväll/inatt och de kommande dagarna framöver.

Men trots det fina vädret så håller jag mig inne idag. Förfrysta tår vill man faktiskt slippa om man kan. Jag har ju en förmåga att frysa lätt om tårna när det är kallt. Och då fryser jag ganska mycket också. Känns ungefär som när fötterna blivit kalla efter att man åkt skridskor en kallt vinterdag ute, typ helt bedövade och stickande ont. Med andra ord inte alls roligt. Kanske skulle man satsa på ännu varmare vinterskor!? Men troligen är det blodcirkulationen i fötterna som är boven i dramat, och då vet jag inte hur mycket det skulle kunna hjälpa...

Och just nu känns det extra tråkigt när man ser att solen som inte visat sig på länge, nu lyser så fint ute, och jag kan bara konstatera att det blir en dag inne. Hur gör ni, trotsar ni kylan och ger er ut i.a.f.? =)

Den planerade lunchdejten på stan med Petra, skjuts därför upp till en annan dag då det också kanske passar bättre för oss båda. Kanske kan det bli av redan imorgon, och då ev. Birsta i.st.!? För oavsett om man fryser om fötterna eller ej så är -16 grader rätt kallt om man ska "springa" mellan olika affärer. Dessutom ska man också hålla i ett par kryckor och då fryser man också rejält om fingrarna.


Önkar er alla en fortsatt fin vinterdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar