tisdag 14 februari 2012

Alla hjärtansdag! & Besöket i UMEÅ!

Alla hjärtansdag idag! Det är en tradition som uppmärksammas lite olika. Men jag själv tycker att det är en dag som man i.a.f. ska tänka lite extra på sina nära och kära, vilket inte alls betyder att man så stort måste köpa något till varandra. Fina ord eller god handling kan också betyda mycket! Mamma och jag har fikat med en god semla! Hihi, och det tycker vi var trevligt! Ute har snön vint nästan hela dagen så en dag inomhus har det blivit.

----------------------------
Jo, jag har kommit hem från Umeå. Kom ju dit stax efter 14:00 i söndags och åkte sedan hem igen igår (måndag) på eftermiddagen. På den tiden hann jag med besök hos både kuratorn, läkaren, ta prover, träffa Petra över en lunch och hämta ut medicin på apoteket. Ja, speckat schema som vanligt när jag är där!

Var ju tvungen att ta fler prover för de hade visst missat att skicka hem alla provremisser till mig. Och därför hade jag inte tagit alla prover inför besöket. Så det var bara att knalla iväg till kemlab med fler remisser och fixa det. Så tillslut fick de nog allt som de ville ha. Men resultat på dessa, dröjer såklart ett tag. Annars såg de andra proverna bra ut. Och jag fick ett nedtrappningsschema på medicinen, vilket var ett bra tag sedan...

Mamma följde med mig till Umeå och det var kul att ha sällskap, annars kan jag tycka att det kännas rätt tråkigt att åka upp dit, när det är en sån lång resa (ca 27mil enkel resa). Men jag är mer än tacksam att jag får den möjligheten att åka upp till Umeå sjukhus och få bra hjälp av bl.a. duktiga läkare, ja ibland undrar jag hur det annars hade sett ut?

Söndagens middag på hotellet, fläslfilé med potatisgratäng, sås och salladsbufén till, smakade mycket gott. Haha, klart bästa måltiden på riktigt länge! Så det var trevligt att maten var så bra! Och sen träffade vi dessutom några bekanta som vi kunde sitta och äta den goda middagen tillsammans med. En lyckad söndagkväll på hotellet helt enkelt!

På hotellrummet...










Ha en bra fortsättning på denna hjärtedag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar