tisdag 13 december 2011

Luciasim med flyt!

Luciadagen har spenderats på badhuset med Emelie. Inget inträde idag var det heller, så det blev en glad överraskning när vi kom dit. Dessutom krånglade parkeringsautomaten och det hela slutade med att vi fick överta en parkeringslapp från en tjej som precis skulle åka därifrån. Haha, så ibland har man flyt!

Jag simmade 700 m, alltså 28 längder och det kändes jättebra. Så det får jag vara nöjd med! Fördelen med att simma är att man slipper träningsvärken, vilket kan kännas jobbigt ibland, om man får den i flera muskler samtidigt. Och en stund i bastun blev det också! Ja, att spendera Luciadagen som vi gjorde var inte helt fel. Det här gör vi snart om!

Luciafirandet på sporthallsbadet hade de redan klarat av i söndags. Då gjorde Medelpads Lucia entré med tärnor och tomtar. Och så här hade det sett ut då (Bilden är från Dagbladet). Haha, något mindre stämningsfullt var det idag när vi simmade. Och inga lussebullar eller pepparkakor har det blivit heller, men väl så underbart men några längder i bassängen.

Men sen tänkte jag faktiskt se reprisen av Luciafirandet på tv:en som gick tidigt imorse. Haha, för att ändå få lite mysig Luciastämning.

Och kanske är det inte bara i vattnet som det är flyt idag. Hittade nämligen en sak på blocket som jag blev intresserad av. Har inte varit in där på länge och när jag väl gick in såg jag en annons som kanappt varit ute en timme. Ett mail är iväg skickat så nu är det bara att vänta och se, hoppas och hålla tummarna. Fortsättning följer...

Önskar er alla en fortsatt trevlig Luciadag!

P.S. För den som är nyfiken att läsa svaret på mailet som jag skickade till patientnämnden, så kommer det här:

Hej Karin!
Självklart är det du själv som ska bestämma vad dina tandvårdsbidrag ska användas till. Vi kommer att kontakta de som handhar fakturorna och ändra din faktura så att du bara betalar in 60 kr (du får nog ingen ny faktura).
Jag har informerat verksamhetschefen i........ang. ditt brev och rekommenderat att de tar upp och diskuterar ärendet på kliniken.
Hör av dig om du har ytterligare funderingar.

Med vänlig hälsning
---------------------

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar