söndag 25 december 2011

Juldagen!

Det är dagen efter julafton och inget bloggande för min del blev det igår. Men hade en mycket trevlig julafton med mamma och med och hos syster med familj. God mat, fika, hemgjord knäck, kola, en jultomte med fina julklappar och ett mys som bara en julafton kan ge.

Idag därimot ser schemat lite annat ut. Och juldagen har hittills varit mycket lugn och stillsam, hihi och ska så förbli. Fanns andra planer för just den här dagen, men de blir inte av nu. Och ingen utgång blir det heller för min del ikväll. En hel del tv-tittande, som bl.a. otäcknade Peter Pan har det annars blivit idag. Och det har också varit mysigt!

Men kanske hade det varit kul med en riktigt hemvändarkväll. Och som någon van utemänniska sa till mig en gång, "de som aldrig är ute på krogen annars, går ut den här kvällen". Så visst hade det kanske varit trevligt när det nu var några år sedan jag sist gick ut på juldagen. Men då skulle jag nog ha haft det i planerna tidigare. Nu när det dessutom varnats för en riktig hård storm med klass 2 varning som ska svepa förbi precis här, kanske det är lika skönt att vara hemma ikväll och inatt! Stormen Dagmar är på ingång!

Förväntan inför det som ska komma skall på julaftonskvällen!

Efter en lång väntan så kom tomten tillslut
Saffranskakan
Jag önskar er alla en bra fortsättning på julen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar