söndag 18 december 2011

Fjärde advent & Mamma fyller år!

Alla vaknade nog imorse till ett vitt vinterland. All denna nysnö som fallit under natten prydde marken och träden så fint. I år har vädergudarna nog sett till att pudra lite extra snö speciellt på adventsdagarna. Första snön i år kom nämligen första advent. Och sen tror jag snön har fortsatt att falla i takt med att ljusen i adventsljusstaken tänds. Och det gillas!

Vi (jag och syrran med familj), har gratulerat mamma som fyller år idag. Tacoz och kladdkaka var riktigt gott! Mmmm, måste verkligen be om receptet på kladdkakan som mamma gjorde. Och nu ikväll har det blivit lite hjotronglögg. En mycket trevligt dag och fjärde advent!

-----------------------

Mitt blocketfynd har inte fått komma hem till mig än Varför det tar lite tid att få hem det, beror på att det har lovats att köras till mig av säljaren. Det visade sig nämligen att vi bara bodde en gata ifrån varandra. Och det var ju riktigt snällt att kunna fixa transporten till mig! Hoppas att det blir av imorgon!

Ha nu en fortsätt trevlig fjärde advent!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar