fredag 16 december 2011

En sömnlös natt!

Ingen vidare bra nattsömn hade jag inatt. Oj, vad jag vred och vände mig. När klockan var sådär halv sex imorse trodde jag seriöst att nu går jag upp i.st. för att ligga här i sängen. Och kanske någonstans där somnade jag till ett tag, för att sen kliva upp strax före elva.

Och vilken tur att jag hade möjlighet att sova ikapp här på morgonen och förmiddagen. Ja, för hur som helst, kände jag mig i.a.f. rätt hyfsat pigg nu när jag klev upp. Men kanske tröttheten smyger sig på under dagen. Haha, vi får väl se. Det kanske får bli en liten tupplur! Eller en extra kopp starkt kaffe!

Men vad det berodde på att jag inte kunde somna igår kväll vet jag inte. Ibland är det ju bara så. Men kanske var det alldeles för många tankar som for genom huvudet, som mitt blocketfynd, den spännande boken (En sista bön ), som jag läser och det mysiga julklappsbytet på kvällen med Rubiela (där de två kopparna med te kanske var boven i dramat).

Det blir i.a.f. en lugn dag att spendera inne. För jag tror inte att jag ger mig ut i halkan frivilligt. Någon till julklapp ska slås in och lite annat pyssel är i.st. planerna för idag.

Ha en trevlig dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar