lördag 12 november 2011

Roligare lördagsnöje kan man ju ha!

Roligare lördagsnöje kan man ju ha än att gå till tandläkaren. Ja, typ alla som jag pratat med (inklusive mig själv) tyckte det var mycket underligt att få en tandläkartid på en lördag. Men de hade tydligen öppet extra för att kunna komma ikapp de långa väntelistorna (tydligen över ett år försenade).

Och om en timme sitter jag där i stolen och får dommen. Men jag hoppas på det bästa! Har ju hittills sluppit hål som tur är. Men kanske är det nu som tänderna börjar dala, när man får bekosta hela kalaset själv? Och just tandläkaren vet man ju kan bli ett kostsamt besök. Och det är nog också det som många (inklusive mig själv) oroar sig för. Tur att man i.a.f. ha vårdbidraget (eller vad det heter), som ligger på 300 kr/år. Det betyder att jag har 600 kr tillgodo den här gången. Och vi får hoppas att det räcker!

Ha en bra dag alla ni!

Och hoppas ni slipper sånna tråkigheter som tandläkarbesök idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar