söndag 13 november 2011

Farsdag & Bingolotto!

Gratulerade pappa idag med en liten farsdagshälsning i tidningen. Haha, en ganska rolig grej när jag vet att han verkligen läser varenda hälsning som alla skickat in...

Här får du en längre kära pappa!
Du har alltid gett mig mod och styrka att klara av saker på egen hand. Du har alltid trott och tror på mig och alltid velat och vill mitt bästa.
Det var din rygg jag fick rida på när jag var liten och blev trött. Och det var din arm jag sedan tryggt fick somna på när jag ännu en gång bett dig berätta en saga. Men det var också din bil som jag gråtande sprang efter som mycket liten.
Men kanske var det du som då lärde mig att värdesätta det lilla och inte ta något för givet. För ingenting är skälvklart och ingenting förblir som det alltid varit.

Och kanske var det också du som lärde mig att njuta här och nu av de stunder och tillfälligheter som gavs när bara vi två var tillsammans. För just de studerna var alltid guld värda! Och att kunna ta vara på nuet och värdesätta det är en ovärdelig lärdom. Så inget ont som inte har något gott med sig. Jag tror nämligen inte att jag varit den jag är, om inte du hade format mig som du gjort. Och det är jag tacksam över idag!


En liten mortel och en prydnadskudde som han ska ha på kökssoffan var också farsdagspresenter från mig. Har inte träffat pappa idag så det blev igår som vi farsdagsfikade lite. Men min farsdagshälsning till honom fick han ju läsa i tidningen på den rätta dagen som är idag!
------------------------------------
Nu är jag hos mamma och vi gjorde lax i ugnen, potatis, sås och sallad med granatäpple i till middag. Mums vad gott! Även bingolotto har spelats här ikväll. Och vinsten blev en ny lott! Så nu laddar vi till torsdag då bingolotto har 20-årsjubileum!

Och förrästen jag gick rakt igenom tandläkaren igår. Jippi! Inga hål alltså, och ingen är gladare än jag för det! :)

En fin kväll önskar jag er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar