måndag 7 november 2011

På typ tre timmar!

Har sovit en timme här på eftermiddagen. Riktigt skönt med en liten tupplur. Men så hade jag klockan ställt på 06:30 imorse + att drömmarna under natten inte var de roligaste. Anledningen till den något tidiga väckningen var att läkarbesök väntades idag kl: 08:00 + apotek och prover.

Att mycket av natten bestod av läskiga drömmar gjorde väl inte det bästa för nattsömnen. Ja, hur kan man ens i sin vildaste fantasi få till något så konstigt att man upptäcker att man har en svältande, otäck, undernärd och grå liten flicka som endast är typ 50cm lång och bor under ens diskho? Hela den situationen upplevde jag dessutom som mycket skrämmande.


Idag skulle bl.a. hämta ut en ny medicin på apoteket. Men den osäkra apotekaren kunde inte se att jag hade den på receptet. Mycket konstigt sa jag till henne. Ja, ja det gick inte att säga så mycket mer utan jag tackade i.a.f. för de andra medicinerna som jag hämtade och 1777 kr fattigare. Haha, dyrt att leva. Men nu har jag som tur är frikort snart!

Men när jag sedan kom hem, så såg jag på den utskrivna listan på mina recept (ja, man kan få en sån lista), att där fanns mycket riktigt medicinen med noll stycken uttag. Ja, vem som helst som är läskunnig hade ju kunnat se det. Riktigt störande! Men som tur är ska jag till sjukgymnasten på onsdag och då får jag göra ett nytt försök. Fick sedan mitt ärende till Birsta uträttat, vilket var ett julklappsärende! Och det är jag supernöjd över! Och strax innan klockan 11:00 var jag åter hemma! Så på typ tre timmar hanns det med ganska mycket idag!


Och mycket GRATTIS till min storebror som fyller år idag!
Ha en fortsatt bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar