tisdag 22 november 2011

Det ringer i en känga & En nissa!

Jag ringer mamma men i.st. för att hon svarar hör jag telefonsignalen från en av mina kängor i hallen. Jag kan då konstatera att mamma har sin mobiltelefon där. Och ingen blir gladare än mamma, när hon fick reda på det. Mobiltelefonen hade nämligen sett sin chans igår att rymma dit, där det både var mjukt och varmt, och tydligen mycket tryggt och skönt också. Haha, för ingen notis om hennes oro att den kanske var förlorad för alltid kunde påvisas, när jag något förvånat kunde plocka upp den därifrån. Ja, lyckliga slut välkomnar vi!

Hmm, jättetråkigt väder har det varit hela dagen. Men det har inte gjort mig så mycket faktiskt, mitt kakbak har fortsatt och två böcker har lästs ut. Ännu en mysdag inne kan man säga!
------------------------------
Lovade att jag skulle visa resultatet av mitt julpysslande hos mamma förra veckan. Inspirationen fick jag av dessa tomtar maileg, 33 cm 259kr från butiken Nordljus.

Så när jag kommit hem efter besöket på Nordljus, tog jag fram nål och tråd, leta fram tyg och började mitt skapande. Och här nedanför ser ni hur tomtenissorna från Nordljus ser ut.













Och här nedanför är min egen tomtenissa som sitter och står framför plåtburken Thilda från Panduro, som jag köpte för presentkoret jag fick av Rubiela förra julen. De stickade vantarna, sockorna och halsduken fick min nissa av min snälla mamma. Och allt material till vår egen skapelse hade vi redan hemma! Hihi, blev den inte söt!?
















Ha en fortsatt bra dag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar