onsdag 2 november 2011

Änglar finns!

Blev väckt av tandläkaren imorse. Haha, bättre väckarklocka kan man ju ha. Men har ju väntat på det telefonsamtalet ganska länge, och nu kom det. Tydligen var de över ett år försenade med att kalla till ett besök. Och nu hade de öppet på en lördag för att försöka få ner väntelistorna. Så jippi, jag har fått tandläkartid på en lördag!


Med tidningar på ryggen och pappersförpackningar i en stor påse i handen + kryckorna gick jag ner för alla 49 trappsteg och slängde allt på återvinningen. Och att bära tidningarna på ryggen var mycket lättare än som jag har gjort förut och hängt en påse på typ 10kg på ena kryckan. Känns som vanligt riktigt bra att bli av med allt och dessutom få mer plats i städskåpet.

Gick sen en liten promenad för att mjuka upp träningsvärken sen träningen på gymmet. För nog känner jag av att jag tränade igår. Men bara sådär lagomt, vilket är skönt.
På vägen hem stannar en bil och en kille (ser rätt bra ut) vevar ner rutan. Första tanken jag får är att han nog ska fråga efter vägen. Men då frågar han i.st. om jag vill ha skjuts någonstans. Jag berättar min situation och det hela slutar med att han frågar om han få be för mig. Vet inte hur länge bönen pågår men säkert i närmare en minut.

Ungefär så här var hans bön till mig:
"Jesus Krist ge Karin kraft och energi och hela hennes rygg och kropp från det onda. Hjälp henne att få tillbaka sina muskler, nerver och balans så hon kan fungera normalt igen och kan ta för sig det hon vill. Låt din helande kraft strömma genom Karins kropp och ge henne styrka och mod. I fadern och sonens och den heliga andens namn, Amen."

Och han lovade att han skulle fortsätta be för mig. Jag tackade så mycket för hans omtanke och gick vidare. Haha, och inte är det helt dumt att veta att en fin kille kanske just nu ber för en. Tänk att änglar finns!

Ha en fortsatt bra dag alla ni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar