tisdag 4 oktober 2011

Temys & Mer läsning!

Igår kväll kom Emelie hit och vi tittade på tv och fikade med te, bullar och kakor! Riktigt mysigt! Det gör vi snart om. Vem vet, kanske firade vi kanelbullens dag lite i förskott! Den dagen är nämligen idag. Men idag har det inte blivit några bullar för min del. Har faktiskt inte gjort så mycket idag, mer än att dammsuga och läst.
Har ju som sagt en hel del böcker på lager nu. Dessutom har min morgonläsning till frukosten bytts ut från Sundsvalls tidning och numera blivit tidningen Illustrerad vetenskap historia.

I morse läste jag om varulvar, om Nazizttysklands iskalle Gestapo-chef, om hur 1700-talets unga adelsmäns bildningsresor som bl.a. bjöd på kultur, fylla och hor (haha, lite av dåtidens partyresor beskrivs det som). Jag har också lärt mig hur en stor zeppelinare (luftskepp) från början av 1900-talet landade och att den moderna säkerhetsnålen är drygt 150 år gammal. Ja, det och mycket mer finns i alla de tidningar som jag fått av min farbror. Så under min frukoststund får jag nu lära mig en hel del spännande händelser som har haft betydelse i historen. Och det tackar jag för!

Och förut ringde Rubiela och sa att hon hittat fler av mina kärleksnoveller på Röda Korset i Bodsvedjan där hon befann sig. Riktigt glad blev jag! Så det var bara för mig att säga stopp på de tittlarna som jag tyckte lät bra. Det tackar jag också för! Oj, vad jag har snöat in i dessa böcker. Men så kan det vara ibland. Mitt lilla beroende som jag tydligen delar med farmor. Har också med jämna mellanrum tittat om jag fått något svar från ögon. Men än så länge ha de inte hört av sig.

Imorgon ska ja till försäkringskassan, ta prover och sen väntar Birsta, haha med allt vad det innebär. Det kommer bli en något fullspäckad och lång dag skulle jag tro. Men det ser jag framemot!


Ha en fortsatt fin kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar