måndag 3 oktober 2011

Ögon!

Har precis skickat iväg ett mail till ögonkliniken på Sundsvalls sjukhus. Ja, jag ringde faktiskt först här på förmiddagen men då var tydligen redan alla telefontider uppbokade resten av dagen. Trots att de inte stänger förrän 16:00. En röst hänvisade att jag skulle återkomma imorgon. Konstigt, ne faktiskt inte tycker jag...


Har nämligen blivit remitterad till ögonkliniken av min läkare i Umeå. Det senaste året tycker jag nämligen att jag har börjat se suddigt på långt håll. Och jag som alltid annars har haft perfekt syn tycker det är underligt när jag nu får anstränga mig för att t.ex. se texten på tv:en. Jag tycker att jag har märkt av min suddiga syn sen jag fick legionellan. Min läkare sa att denna suddighet kan bero på någon medicin som jag äter. Därför kunde en undersökning vara på sin plats!


Det var i slutet av april som jag sist var till Umeå. Och i mitten av maj (daterat 19 maj) fick jag en remissbekräftelse att de hade placerat mig deras väntelista på ögonkliniken, den uppskattade väntetiden ca 2 månader. Det stod också att vårdgarantin innebär att jag har rätt till undersökning inom 3 månader. Nu har det gått betydligt längre tid så jag blev alltså tvungen att höra av mig själv! Får se nu om jag snart får någon tid eller hur det blir?


Mitt & Rubielas öga... Ute strålar solen och en promenad efter lunch skulle vara fint!

Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar