söndag 16 oktober 2011

Filmkväll med te och scones!

Har precis kommit hem från en jätte mysig filmkväll tillsammans med Petra och Rubiela. Vi bakade scones som vi åt med ost, marmelad och andra olika goda pålägg. Till det drack vi te. Jag provade Umeåblandning, som jag tror innehåller typ björkblad. Det måste det väl göra när Umeå är björkarnas stad!? Och vad vi såg för film?, Sarahs Nyckel.

Både jag och Petra har ju bara för ett tag sedan läst boken, så vi var nog båda lite extra spända på att få se filmen. Om jag säger så här boken är mycket bättre än filmen! Men filmen är helt klart sevärd. Det tyckte vi nog alla. Men så brukar det väl också nästan alltid vara, att boken är bättre än filmen...

Tack för en trevlig kväll tjejer!

Ne, men nu måste jag hoppa i säng om jag ska orka mig upp och baka en äppelkaka imorgon. För då kommer pappa, brorsan och Axel och fikar hos mig! Hihi, men de skulle även köpa med sig lite annat gott hörde jag!

Gonatt och sov gott!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar