måndag 17 oktober 2011

Fika & Rabattcheck till rätta!

Strax efter klockan tolv idag kom pappa, brorsan och Axel till mig och fikade. Jag hade gjort en äppelpaj (receptet efter pappas kusins fru Anna-Lena) och till den åt vi vaniljglass. Mycket trevligt att få bjuda på fika!

När de hade åkt gick jag en promenad och lämnade tillbaka rabattchecken från ICA som jag hittat ute. Jag hade blivit glad om jag tappat en sån och någon hörde av sig att de hittat den. Så därför kändes det kul att jag kunde hitta rätt på personen som tappat den. Ägaren till den bodde dessutom bara en gata ifrån mig, vilket gjorde det enkelt att bara stoppa ner den i brevlådan. Mitt syskonbarn Axel. Bilden är från pappas födelsedag i somras!

Ikväll ska jag till Annelie. Hihi, och vi kommer nog lite växelvis kika på Ensam mamma söker och Gif-matchen. Kanske blir det mest Gif-matchen för Ensam mamma söker går ju också i repris. Jag tar också med mig de två böckerna som jag fick låna och nu läst ut!

Ha en fortsatt bra dag! Och ikväll håller vi tummarna för att giffarna tar hem det här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar