fredag 14 oktober 2011

En rabattcheck kommer till rätta!

På en av alla mina promenader här om dagen hittade jag en rabattcheck från ICA. Ni vet en sån där som man får personligen hemskickat om man har kort på just ICA, och handlat för en viss summa. På den står det ju också namn, vilket gör den än mer personlig. Jag plockade på mig den och tänkte att jag ska försöka luska ut var ägaren till checken kan bo.

Det gick betydligt lättare än vad jag trott. Hihi, gick bara in på hitta.se och där fanns det endast en träff, som stämde överens med namnet på checken. Dessutom med adressen på samma gata där jag hittade checken. Jag skickade iväg ett sms och fick sen bekräftat av personen att namnet stämde överens med adressen. Så snart kommer rabattchecken till rätta!

--------------------
Nu har jag börjat läsa en ny bok, Lilla Marie av Mats Wahl. Så i förmiddags blev det läsning. Det var rätt mulet ute ett tag och då kändes det skönt att vara inne. Men så skingrades molnen och solen letade sig fram och då tog jag en rätt lång promenad. Och trots att det inte är så varmt i luften nu så blev jag riktigt svettig. Men det är bara bra att få anstränga sig lite.

Annars ser det ut att bli en lugn fredag med lite tv ikväll, där bl.a. Skavlan står på programmet.


Fortsätt trevlig fredag på er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar