torsdag 13 oktober 2011

Carpe Diem!

Har upptäckt att min orkidé inte alls trivs nu i fönstret i det större rummet nu när värmen slagits på. Hmm, synd tycker jag som gärna vill ha den där. Nu har jag därför provat att flytta den för att se om den kanske piggnar på sig. Orkidén på köksbordet därimot ser ut att trivas mycket bättre.

-----------------------------
Det fina höstvädret fortsätter! Och det är nästan så att man måste gå ut för att känna att man riktigt tar till vara på den fina dagen! Haha, Carpe Diem i all ära! Förresten på tal om Carpe Diem fångade jag idag in min dörrmatta (som det står just Carpe Diem på) utanför dörren i sista sekunden, så hon som städar trappen kunde torka där den annars ligger. Haha, hon måste tycka att jag är knäpp vid det här laget! Men jag tycker det är bra att göra så!

Fånga dagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar