onsdag 12 oktober 2011

Höststormar!

Rätt som det är tar det i som bara den och blåser kalla stormar så de nerfallna löven virvlar upp i vild dans. Men sen är det hur fint och lugnt som helst och solens strålar riktigt värmer en. Och då känns det riktigt skönt! Det är ungefär så kan jag sammanfatta vädret idag när jag gick en promenad förut. När Annelie var här i helgen fick jag låna två böcker av henne, var av en jag har läst ut nu, De döda kring Maria av Hans Alfredsson. En roman där hämnd är en röd tråd genom hela boken. Och nu kan jag lämna tillbaka den vid något lämpligt tillfälle!


Vet ni nu till middagen ska jag underhålla på mitt järnförråd genom att äta blodpudding, vitkål och lingonsylt. Och till det dricker jag havstornbärsdricka som är fullproppad med c-vitaminer och andra nyttigheter.


Ha en fortsatt bra dag alla ni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar