torsdag 20 oktober 2011

Brytningsfel -1,0! & En ljusstake i.st.!

Besöket på ögonmottagningen idag gick relativt bra. De gjorde en mycket grundlig undersökning. Det mätte trycket i ögonen, undersökte färgseendet, kikade på synnerven, linsen och massa annat inne i ögonen. Fick också ögondroppar som gjorde pupillerna stora. Då sved ögonen i ca 10sek som vid snöblindhed (som jag råkat ut för en gång). Men sen kändes det inte alls.

Visste ju redan från början att jag såg suddigt, så det var inget nytt. Men samtidigt var man ju orolig att det var ögonens linser som var skadade eller något annat som var fel i ögonen. Det finns ju faktiskt en del skrämmande biverkningar på alla de mediciner som jag har ätit och äter. Men nu såg allt bra ut, förutom att jag var något närsynt då. Och som tur var, bara ett litet brytningsfel på -1,0.


Ögonläkeren tyckte att jag kunde börja med att använda glasögon från en "vanlig" affär, typ sånna som finns att köpa på macken. Det skulle tydligen funka alldeles utmärkt för mig. Men hon sa också att jag sen kunde gå till en optiker för att få lite snyggare brillor, vilket jag nog vill ha så småningom. Men jag ska bara använda dem när jag typ ser på tv och gör sånt som kräver skarpare syn på långt håll.


Ja, då var det bara att ge sig ut på glasögonjakt. Men på sjukhusets jourbutik hade de inga glasögon, på Cleas Olsson fanns inte min styrka och inte heller på den mack som vi var in på kunde jag hitta den rätta styrkan. Så vart kan jag hitta mina glasögon mån tro? Det blev alltså inga glasögon idag. Hihi, men därimot en ljusstake på Cleas Olsson! Försökte kika om jag kunde hitta den på Cleas Olssons sida men den fanns inte där. Så jag får väl i.st. visa den när det är dags att sätta upp den!

Kram från Karin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar