torsdag 1 september 2011

Lugn dag med bok!

Även idag är det konstigt väder. Men solen tycks i.a.f. ses framme mer idag än vad den har gjort de senaste dagarna. Jag har läst ut deckaren Midvinterblod att Mons Kellentofts, en svensk författare men ingen som jag tidigare hört talas om. Rätt spännande, men inte en av de bästa deckare som jag läst. Får se hur lång tid det tar nu innan jag börjar med en ny bok. Annars har jag hittills inte gjort så mycket idag. Dagarna går konstigt nog endå. Men visst kliar det i fingrarna för att fixa mer här hemma. Haha, det gör det hela tiden.

Får se om jag kan ta en sväng ut till Birsta här framöver och införskaffa mig några saker. Börjar få ett riktigt "Birstasug!" Fler blomkrukor och en helkroppsspegel skulle t.ex. vara nödvändigt. Haha, och till pappas stora lycka skulle nog en taklampa i det större rummet sitta fint! För han vill nog gärna sätta upp den så snart han får. Jag tackar för det! Men jag måste ju hitta en som jag vill ha också, vilket inte har visat sig vara det lättaste.

------------------

Och imorse trodde jag att jag skulle få Sundsvalls tidning, men någon tidning kom inte. Både mamma och syrran har nämligen skickat in (ovetande om varandra) att jag ska få tidningen gratis i två veckor. Hihi, man kan ju hoppas att jag får den i fyra veckor nu när två stycken har skickat in. Men kanske imorgon...


Ha en fortsatt bra dag! Kram från Karin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar